Wednesday 22 June 2016

Bom TUDM dilupus tak bertempat

ANGGOTA polis mengutip bom dan kelongsong bom yang ditemui di kawasan pembakaran sampah di hadapan sebuah rumah di Felda Bukit Goh di Kuantan semalam.
KUANTAN – Penduduk di perkampungan Felda Bukit Goh dekat sini kelmarin gempar apabila menemui 48 bom dan kelongsong bom di kawasan pembakaran sampah di hadapan sebuah rumah.

Penemuan objek-objek pada pukul 3 petang itu berlaku secara tidak sengaja apabila seorang penduduk ternampak benda ­asing berselerak di kawasan pembakaran sampah di situ.

Bom-bom yang diperbuat daripada besi itu digunakan semasa latihan dan digugurkan daripada pesawat pejuang.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Assisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata, siasatan ke atas bom dan kelongsong bom itu mendapati, ia milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang digunakan sewaktu sesi latihan.

“Bom berkenaan tidak bahaya dan hanya mengeluarkan bunyi letupan. Malah, bom untuk sesi latihan itu telah digunakan dan tidak aktif lagi.

“Kami serahkan kes berkenaan kepada pihak TUDM untuk siasatan lanjut bagi menjawab persoalan bagaimana longgokan itu boleh ditinggalkan di kawasan berhampiran penempatan penduduk,” kata beliau ketika dihubungi di sini semalam. -Kosmo!

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...