Thursday 7 July 2016

Pastikan anggota tentera tidak terpengaruh

Majlis Pemakaian pangkat anggota LLP KAGAT
Putrajaya: Kor Agama Angkatan Tentera Malaysia (KAGAT) diberi peranan untuk memastikan anggota tentera di negara ini tidak terpengaruh dengan ideologi kumpulan militan Daish.

Pada masa sama, Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, pemantauan terhadap setiap anggota tentera melaui KAGAT akan dilaksanakan secara berterusan.

"Penularan pengaruh militan Daish di seluruh dunia adalah sangat kompleks, tetapi ia bukan sesuatu yang diluar pengetahuan kerajaan.

"Ia bukan sekadar ideologi semata-mata, tetapi turut berkait rapat dengan usaha memenangi hati dan fikiran.

"Dalam kes tertentu, seseorang itu menyertai kumpulan pengganas ini kerana kesedihan peribadi, tidak puas hati dengan sesuatu perkara," katanya ketika ditemui media pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri dan Anggota Kabinet 2016 di Kompleks Seri Perdana di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas penularan pengaruh militan Daish dalam kalangan anggota polis serta inisiatif dilaksanakan ATM bagi memastikan anggotanya tidak terpengaruh.

Hishammuddin berkata, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan melakukan segala yang mampu, khususnya berkongsi amalan terbaik dan maklumat dengan pasukan tentera lain di seluruh dunia.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...