Thursday 28 July 2016

Edar dadah guna sampul duit raya

SULAIMAN (kanan) menunjukkan sebahagian dadah bernilai lebih RM1 juta dan wang tunai yang dirampas dalam serbuan di di sebuah rumah di Majidee pada sidang akhbar di IPD Johor Bahru Selatan, Johor Bahru semalam.
JOHOR BAHRU – Taktik dua lelaki mengedar dadah menggunakan sampul duit raya bagi me­ngaburi pihak berkuasa gagal apabila mereka dicekup bersama pelbagai jenis dadah bernilai lebih RM1 juta dalam dua serbuan berasingan di sini kelmarin.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh berkata, dalam serbuan pertama di sebuah kawasan di Tampoi di sini pukul 6 petang, polis berjaya menahan seorang warga emas berusia 60 tahun.

Menurutnya, hasil siasatan mendapati, lelaki berkenaan mengaku terlibat dengan pengedaran dadah sebelum membawa kepada penahanan suspek kedua di sebuah rumah di Majidee di sini kira-kira dua jam kemudian.

“Sebaik tiba di rumah tersebut, polis menahan seorang lelaki berusia 30 tahun di hadapan pagar rumah berkenaan dan berjaya me­rampas wang tunai RM18,870 yang disembunyikan dalam beg helmet.

“Semakan ke atas suspek kedua turut mendapati, dia memiliki satu rekod jenayah lampau berhubung kes dadah dan ujian air kencingnya turut didapati positif dadah,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...