Friday 6 January 2017

Lelaki obes 300kg mati sesak nafas

Anggota bomba membantu membawa Mohd. Hafis turun dari tingkat empat Pangsapuri Desa Pandan, Kuala Lumpur semalam sebelum HKL mengesahkan dia meninggal dunia akibat sesak nafas.
KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang mengalami masalah obesiti meninggal dunia akibat sesak nafas ketika dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dari Pangsapuri Desa Pandan, Jalan Kampung Pandan di sini semalam.

Mangsa, Mohd. Hafis Suleman, 30, terpaksa menerima bantuan daripada anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur untuk dipindahkan dari tingkat empat kediamannya ke dalam sebuah ambulans kerana terlalu berat.

Menurut jurucakap bomba, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 1.44 petang sebelum tiga buah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat KLCC, Pudu dan Hang Tuah dikerahkan ke rumah mangsa.

“Seramai 14 pegawai dan anggota membantu mengusung mangsa seberat 300 kilogram (kg) itu dari rumahnya di tingkat empat sehingga ke tingkat bawah sebelum menaiki sebuah ambulans menuju ke HKL.

“Setibanya di HKL, lelaki terbabit dipindahkan ke bilik rawatan namun pihak perubatan mengesahkan mangsa telah meninggal dunia akibat masalah sesak nafas,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...