Friday 18 November 2016

Suami culik bayi demi isteri

Pasangan suami isteri yang disyaki menculik bayi perempuan dari Hospital Tanah Merah lebih banyak mendiamkan diri ketika ditahan reman.
KOTA BHARU – Siasatan lanjut polis berhubung kes penculikan seorang bayi perempuan berusia lima hari di Wad Kanak-kanak Hospital Tanah Merah Selasa lalu mendapati si suami bertindak demikian ke­rana tidak mahu melihat isterinya terus murung selepas keguguran Jun lalu.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Senior Asisten Komisioner Din Ahmad (gambar kecil) berkata, pasangan berusia 26, dan 23 tahun itu juga lebih banyak berdiam diri ketika direman sejak kelmarin.

Katanya, si isteri terlalu inginkan cahaya mata sejak berkahwin dua tahun lalu namun kecewa dan sedih selepas anak yang dikandung pula gugur.

Setakat ini, polis telah mengambil keterangan daripada lima individu iaitu pasangan itu, doktor, jururawat serta pengawal keselamatan yang bertugas pada hari kejadian.

“Mekanik itu sanggup menculik sebagai salah satu usaha untuk menggembirakan wanita itu yang kemurungan selepas keguguran.

“Wanita itu masih membayangkan se­olah-olah baru semalam dia keguguran walaupun kejadian itu berlaku lima bulan lalu,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...