Wednesday 2 November 2016

Bekalan minyak masak peket habis

Beberapa anggota KPDNKK merampas 61 botol minyak masak bersaiz 5kg dan 388 peket minyak masak di sebuah pasar raya di Taman Putra Perdana, Puchong semalam.
KUALA LUMPUR – Bekalan minyak masak peket satu kilogram (kg) di Lembang Klang dan empat buah negeri dilaporkan habis di beberapa buah pasar raya dipercayai disorok oleh peniaga yang cuba mengaut keuntungan berlebihan ekoran langkah kerjaaan memperkenalkan Rasionalisasi Harga Minyak Masak bermula bulan ini.

Tinjauan Kosmo! semalam mendapati, selain Kuala Lumpur, para pengguna turut me­ngalami kesukaran untuk membeli mi­nyak masak dalam bentuk peket di Kedah, Selangor, Pahang dan Johor.

Di Kedah, Presiden Persatuan Pengguna Negeri Kedah, Datuk Yusof Ismail berkata. perbuatan menyorokkan minyak masak oleh peniaga menjadi punca kekurangan bekalan di beberapa buah pasar raya di Alor Setar.

“Namun, saya yakin bekalan minyak masak akan kembali pulih apabila kerajaan menaikkan harga terbuka seperti yang diumumkan sebelum ini,” katanya kepada Bernama selepas membuat tinjauan di sebuah pasar raya di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...