Friday 22 September 2017

Ahli kerabat diraja dituduh hisap syabu

Tunku Alang Reza (kiri) didakwa atas kesalahan menghisap dan memiliki dadah di Mahkamah Majistret Petaling Jaya semalam.

PETALING JAYA – Kerabat diraja Johor, Tunku Alang Reza Tunku Ibrahim dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tiga pertuduhan iaitu menghisap syabu dan memiliki dadah jenis sama serta ganja di sebuah kondominium di Damansara Perdana di sini Jun lalu.

Bagaimanapun, tertuduh yang berumur 31 tahun mengaku tidak bersalah selepas kesemua pertuduhan ke atas­nya dibacakan di hadapan Majistret Nurulhuda Zakariya.

Mengikut pertuduhan pertama, dia didakwa menggunakan dadah syabu di Balai Polis Bandar Utama di sini pada pukul 2.20 pagi 4 Jun lalu.

Kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Tunku Alang Reza Tunku Ibrahim juga sebelum ini terpalit dengan kes pembunuhan membabitkan kematian seorang model kelahiran Estonia yang juga merupakan bekas teman wanitanya.

Walaubagaimanapun, beliau dibebaskan setelah siasatan dilakukan mendapati beliau tidak bersalah dengan tertangkapnya dua orang suspek yang menjadi dalang dalam kes pembunuhan terancang tersebut.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...