Monday 3 April 2017

Pakai tangkal pun tidak selamat

Sulaiman (dua dari kiri) menunjukkan ‘baju kebal’ yang dirampas daripada seorang lelaki yang aktif melakukan kegiatan ragut dan samun pada sidang akhbar di Johor Bahru semalam.

JOHOR BAHRU – Ke­giatan jahat seorang lelaki yang menyamar sebagai anggota polis semasa melakukan jenayah ragut dan samun selain memakai baju tangkal kononnya sebagai pelindung daripada ditangkap terbongkar apabila dia diberkas di rumahnya di Flat Larkin Idaman di sini semalam.

Dalam serbuan pukul 4 pagi itu, selain lelaki berusia 32 tahun itu ditahan, polis turut merampas ‘baju kebal’ yang berupa vest hitam dengan terdapat cop tulisan emas jawi yang dipercayai menjadi tangkalnya berserta pelbagai peralatan yang digunakan suspek untuk menya­mar sebagai anggota polis.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh ber­kata, kegiatan lelaki itu terbongkar selepas polis menahan tiga wanita yang dipercayai orang yang melupuskan bukti dengan menjual barangan samun dan ragut dalam beberapa serbuan di sekitar daerah ini.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...