Saturday 29 April 2017

Cikgu dan kerani tipu guru besar

Zainuddin (kiri) dan Saiful Rizal (kanan) dibawa ke Mahkamah Majistret Shah Alam semalam dan didakwa secara berasingan atas pertuduhan menipu guru besar sebuah sekolah.

SHAH ALAM – Seorang guru dan kerani sebuah sekolah rendah didakwa di Mahkamah Majistret di sini semalam masing-­masing atas dua pertuduhan menipu guru besar dengan menyerahkan sijil cuti sakit palsu.

Kedua-dua tertuduh berkenaan ialah Zainuddin Deraman, 40, merupakan seorang guru manakala Saiful Rizal Mohd. Haris, 27, merupakan seorang kerani. Mereka ialah kakita­ngan Sekolah Kebangsaan Subang Bestari (2) di sini.

Mereka didakwa secara berasingan dengan Zainuddin didakwa di hadapan Majistret Siti Shakirah Mohkta­ruddin manakala Saiful Rizal di hadapan Majistret P. Sarulatha.

Bagaimanapun, kedua-dua tertuduh mengaku tidak bersalah selepas kedua-dua pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah secara berasingan ke atas mereka.

Zainuddin dan Saiful Rizal didakwa menipu guru besar SK Subang Bestari (2), Sapiah Jaffar, sehingga wanita berkenaan percaya bahawa dua sijil cuti sakit palsu yang dikemukakan oleh kedua-dua tertuduh kepadanya adalah tulen.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...