Wednesday 3 August 2016

Ramai rakyat Kedah terjebak Daesh

Sebahagian daripada individu dipercayai anggota Daesh didakwa di Mahkamah Sesyen di Alor Setar pada Mei lalu atas pertuduhan merancang melakukan kegiatan keganasan di negara ini.
ALOR SETAR – Polis Kedah memandang serius penglibatan segelintir penduduknya dengan kumpulan pengganas Daesh atau Islamic State (IS)sehingga negeri itu seolah-olah menjadi pusat merekrut ahli baharu pengganas.

Ketua Polis Kedah, Datuk Zamri Yahya berkata, sehingga kini, seramai 192 orang telah ditahan di seluruh negara kerana terlibat dengan militan Daesh dan daripada jumlah tersebut, 35 orang berasal dari negeri ini.

Menurut beliau, jumlah penduduk dari Kedah yang ditahan itu juga termasuk 11 individu yang terbabit dalam serangan bom tangan di kelab malam di Puchong, Selangor pada 28 Jun lepas.

“Daripada 35 anggota Daesh Kedah yang ditahan, dua membabitkan anggota polis berpangkat koperal yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda,” kata beliau selepas Perhimpunan Bulanan Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Polis Kedah di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...