Friday 12 August 2016

KJ jadi pengutip sampah pula

Foto yang dimuatnaik KJ di laman Facebooknya.
SHAH ALAM - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin sekali lagi menunjukan bakat lakonannya dan kali ini, menteri itu memainkan watak sebagai pengutip sampah dalam satu filem pendek.

Bakal tampil dengan filem pendek berdurasi 5 minit itu, Khairy melalui laman sosial Facebook miliknya berkata, filem pendek itu adalah bagi meningkatkan kesedaran para belia terhadap pengurusan sisa pepejal, kitar semula dan menjaga alam sekitar.

Katanya, dia membawakan watak sebagai Ahmad Khairy dengan menjadi pekerja Alam Flora untuk membawa mesej yang penting kepada para belia.

"Respek kepada abang-abang Alam Flora dan pengurusan sisa ini. Bila dah 'pakai kasut' mereka barulah kita tahu kerja yang sangat penting ini," tulisnya.

Tinjauan di laman sosial miliknya itu, foto KJ memakai seragam pekerja pembersihan, memengang penyapu di sebelah lori sampah mendapat 679 perkongsian dengan 6200 like sejak dimuatnaik semalam.

Sementara itu, memetik The Malay Mail Online, pegawai Khairy meminta orang ramai menunggu video yang akan dikeluarkan nanti.

Penggambaran yang dilakukan di Kuala Lumpur tengah hari semalam dibuat untuk persidangan antarabangsa Persatuan Wanita Asia Tenggara dan Pan Pasifik (PPSEAWA).

Persidangan tujuh hari itu, yang bermula 22 Ogos, membincangkan tajuk “Hormati Alam Sekitar Demi Masa Depan Aman dan Mapan”

Ibu Khairy, Rahmah Abdul Hamid mengetuai PPSEAWA Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...