Monday 21 August 2017

‘Ninja’ samun wanita di dalam surau

SUSPEK berlagak alim apabila mengenakan jubah dan kain serban sewaktu masuk ke dalam Surau Raudhah al-Muttaqin di Shah Alam Jumaat lalu.

SHAH ALAM – Seorang lelaki berpakaian ala ninja tergamak menjadi penyamun di dalam rumah Allah de­ngan mengacukan pisau kepada seorang kanak-kanak sebelum melarikan beg tangan ibu mang­sa yang ketika itu sedang bersolat Zuhur di Surau Raudhah al-Muttaqin di Seksyen 4 di sini Jumaat lalu.

Dalam kejadian pukul 3 petang itu, ibu kanak-kanak lelaki tersebut yang berusia 34 tahun me­ngalami kerugian RM2,000.

Bagaimanapun, gerak-geri suspek yang masuk ke surau dengan berlagak alim mengenakan jubah sebelum memakai penutup muka hitam ketika berada di ruang solat surau berjaya dirakamkan televisyen litar tertutup (CCTV).

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Shafien Mamat berkata, kejadian berlaku ketika wanita ber­kenaan singgah di surau itu untuk menunaikan solat Zuhur selepas mengambil anaknya di sebuah sekolah rendah berdekatan lokasi kejadian.

Katanya, anak lelaki mangsa berusia tujuh tahun pula berehat di ruang rehat surau bersama beg tangan ibunya.

“Seorang suspek lelaki yang menutup mukanya dan berjubah kemudian memasuki bilik berehat terbabit sebelum mengacu pisau ke arah anak mangsa.

“Suspek berkenaan kemudian mengambil beg tangan pengadu sebelum melarikan diri,” katanya di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...