Tuesday 7 February 2017

Lindsay Lohan kongsi pengalaman berpuasa Ramadan

LINDSAY Lohan (kiri) di samping peminat.

JEDDAH: Pelakon Hollywood, Lindsay Lohan berkata bersolat, berpuasa dan mendengar bacaan al-Quran memberi ketenangan kepadanya. 

Baru-baru ini, dalam temu bual dengan Shoaib Rashid, pengacara rancangan hiburan TV Arab, Siwar Shoaib, pelakon Mean Girls itu menceritakan pengalamannya bersolat seperti umat Islam dan puasa selama tiga hari pada Ramadan yang lalu.

"Saya pernah berpuasa selama tiga hari dengan rakan di Kuwait. Memang susah tetapi ia bagus. Perasaan yang amat menyenangkan," katanya. 

Pelakon berusia 30 tahun ini juga memberitahu sudah membaca 15 laman al-Quran dan berlatih menulis beberapa ayat dalam bahasa Arab, malah mendengar bacaan ayat menerusi aplikasi telefon bimbit.

 Ketika ditanya jika beliau berasa sesuatu yang istimewa ketika membawa al-Quran, Lohan menjawab: "Saya rasa tenang." Mengenai kisah beliau memegang al-Quran dan menjadi viral di media sosial baru-baru ini, 

Lohan berkata bukan niatnya untuk berbuat begitu, sebaliknya beliau berasakan kitab itu 'memberi ketenangan dan rasa selamat.' Lohan meluahkan rasa kecewa terhadap peminat di negaranya yang mengutuknya selepas aksinya itu menjadi viral. 

Sebelum mengakhiri temu bual itu, Shoaib berkata kepada Lohan: " Terima kasih Lindsay, dengan izin Tuhan, moga bertemu kamu di syurga." Lohan menjawab dengan berjenaka: "Harap tidak mati terlalu awal." - AGENSI

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...