Saturday 6 January 2018

Facebook mahu kaji 
mata wang kripto

Mark Zuckerberg

NEW YORK – Facebook Inc. merancang untuk mengkaji lebih lanjut terhadap potensi mata wang kripto yang sedang giat didagangkan di seluruh dunia ketika ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Facebook, Mark Zuckerberg berkata, beliau optimis terhadap mata wang kripto pada 2018 dan mahu melihat aspek positif serta negatif mata wang digital berkenaan.

Katanya, enkripsi dan mata wang kripto antara trend utama yang mengambil kuasa daripada sistem berpusat dan meletakkannya kembali ke dalam tangan rakyat.

“Walau bagaimanapun, trend ini datang dengan risiko dan menjadi lebih sukar untuk dikawal.

“Saya berminat untuk pergi lebih mendalam dan mengkaji aspek-aspek positif dan negatif teknologi ini, dan cara terbaik untuk menggunakan mereka dalam perkhidmatan kami,” katanya menerusi perkongsian di laman Facebook miliknya.

Bukan hanya Zuckerberg meluahkan minat terhadap trend ini, Naib Presiden Produk Pesanan Facebook, David Marcus telah menyertai lembaga pengarah Coinbase Inc., antara bursa mata wang kripto terbesar tahun lalu.

“Saya telah terlibat dengan mata wang kripto sejak 2012 dan saya telah menyaksikan bagaimana Coinbase memberi akses kepada aset kelas baharu ini,” jelasnya. – AGENSI

No comments:

Post a Comment

Baca Bismillah dulu, kemudian baru komen...